این مقاله به مهمترین اشتباهات مدیران منابع انسانی و کارکنان در رابطه با مدیریت عملکرد میپردازد و در رابطه با پرهیز از این اشتباهات رایج الگویی ارائه میکند. این مقاله سعی دارد، تا بازگو نماید که چگونه فرآیند مدیریت عملکرد با رویکردی نوین و کاربردی، سازمان را در جهت تشخیص مشکلات عملکردی و در نتیجه از میان برداشتن موانع در قالب الگویی هفت عامله، حمایت میکند.
این مطالعه چهارچوب طرح های تلفیقی آموزش سازمانی را در رفتار سازمانی خریدار توسعه می دهددر این مطالعه فعالیت های ارتباطی و روابط میان واحدهای استراتژیک تجاری که در فرایند خرید مشارکت دارند مورد توجه قرار می گیرند حمایت علمی برای روابط پیشنهاد شده بر اساس رشته ای از مطالعات صورت گرفته که این مطالعات بر اساس مصاحبه با مدیران واحد استراتژیک تجاری یک سازمان خدمات جهانی می باشدبر اساس این مطالعات چندین معنی ضمنی ارائه شده است
عنوان این تحقیق بررسی روابط بین اقدامات مدیریت کیفیت فراگیر با نوآوری سازمانی در شرکت مدیران خودرو می باشد. این تحقیق بر اساس هدف یک تحقیق کاربردی، از منظر روش به صورت توصیفی-همبستگی می باشد. جامعهی آماری این تحقیق شامل مدیران و کارشناسان (خبرگان) شرکت های صنایع مدیران خودرو که تعداد آن ها ۲۹۷ نفر و که با استفاده از فرمول کوکران تعداد حجم نمونه برابر است با۱۲۶ نفر و روش نمونه گیری تصادفی ساده می باشد.
امروزه استرس یکی از واژه های بسیار معمول و آشنایی است که همه ما با آن به نحوی درگیریم و در مقابل حوادث شغلی نیز تاثیر بدی بر روی سازمان و شرکت ها و نیروی انسانی آنها دارند. این تحقیق با هدف بررسی میزان استرس شغلی در واحدهای کم حادثه و پرحادثه شرکت هواپیمایی هما صورت گرفته است.
با ظهور فناوری اطلاعات در دهه های اخیر و رشد سریع آن در سال های گذشته، فناوری اطلاعات یکی از ابزارهایی بوده است که به صورت گسترده سازمان ها از آن استفاده کرده اند و استفاده از آن نیز با سرعت زیادی در حال افزایش است. برای بکارگیری مناسب از راهکارهای ارائه شده فناوری اطلاعات، اکثر سازمان ها واحدی با نام فن آوری اطلاعات یا اسامی مشابه دایر نموده اند که وظیفه شناخت نیازهای کسب و کار در زمینه فناوری اطلاعات و برطرف نمودن این نیازها را برعهده دارند.
اين مقاله به تشريح مفاهيم و مباني خلاقيت و نوآوري ميپردازد. تعاريف مختلفي از خلاقيت ارائه ميشوند و از ديدگاه روانشناسي و سازماني مورد بررسي قرار مي گيرند. سپس موضوع نوآوري و ارتباط آن با خلاقيت شرح داده ميشود. ارتباط خلاقيت و نوآوري، تأثير ساختار بر نوآوري، تأثير فرهنگ سازماني بر نوآوري، تأثير متغيرهاي منابع انساني بر نوآوري از ديگر مباحث اين بخش هستند. ويژگيهاي افراد خلاق، فرصتهاي خلاقيت،نقش و اهميت خلاقيت و نوآوري از جنبه فردي و سازماني، ويژگيهاي سازمانهاي خلاق، مديريت خلاقيت، تكنيكهاي توسعه خلاقيت گروهي شامل طوفان فكري، شش كلاه تفكر، گردش تخيلي، تفكر موازي و ارتباط اجباري از ديگر مطالب اين مقاله هستند.
نيروي انساني هر سازمان بزرگترين و ارزشمندترين دارايي آن سازمان محسوب ميشود. پيشرفت و تعالي هر سازمان در گرو پيشرفت و تعالي منابع انسانيش ميباشد. لذا توجه به نيروي انساني، شناسايي، درك و برآورده ساختن نيازهاي اين منبع گرانبها ضامن بقا و پيشرفت هر سازماني خواهد بود.
در شركت هاي تجاري ,بايد اشخاصي مسئوليت نهايي تعين خط مشي شركت را به عهده داشته و مالك درآمد پروژه و دارائي هاي آن نيز باشند و در يك شركت سهامي دارند كه آن سهام وي اين نقش را به عهده دارند و آن چرا از در آمد خالص ,پس از كسر طلب بستانكاران و سود سهام ممتاز باقي مي ماند ,به آنها تعلق مي گيرد در موقعيتي نامطمئن كسب سود خالص براي دارندگاه سهام عادي بالطبع يا مطمئن است,گاهي سود حاصل براي سهامداران بيش از مبلغي است كه از قبل پيش بيني شده است و گاهي نيز كمتر از آن. بازده صاحبان حساب عادي از دو جزء تشكيل مي شود :سود سهام و سود سرمايه سود يا زيان سرمايه به حاصل تغيير در قسمت سهام شركت است.
کارآفرینی یکی از مصادیق بارز نوآوری در عرصه علم، فرهنگ و اندیشه بشری است. کارآفرینی و ایجاد اشتغال علاوه بر اینکه دارای آثار مثبت اقتصادی است،دارای آثار آشکار در زمینه اجتماعی، فرهنگی و ارتقاء معنوی جامعه است. در این مقاله به کارآفرینی، ماهیت، ویژگی های کارآفرینی، سیر توسعه و تحول کارآفرینی، اهمیت و ضرورت کارآفرینی و مدل های کارآفرینی مورد توجه قرار گرفته است.
در این مقاله تلاش گردیده تا ضمن بیان مسأله و اهمیت آن، ادبیات مربوط به رفتار شهروندی سازمانی (OCB) و بهره وری نیروی انسانی مورد بررسی قرار گیرد. در این بررسی، مباحثی همچون تاریخچه و تعاریف رفتار شهروندی سازمانی از دیدگاه صاحب نظران مختلف، انواع رفتار شهروندی سازمانی با توجه به تقسیم بندی های صورت گرفته و تأثیرگذاری رفتار شهروندی سازمانی بر بهره وری نیروی انسانی مطرح شده است.
مقاله حاضر دو هدف را دنبال ميكند: نخست تشريح محتوي مديريت توسعه اقتصادي از نگاه اجتماعي و اكولوژيكی و دوم، تبيين اصول تئوريكي و ارائه فهم بيشتر از آن. از آن جا كه محتوي شاخصهاي محيطي، شامل مفاهيم قلمرو اكولوژيكي و آثار زيست محيطي است، و مسائل محيطي از ديدگاه تناسب آن با تصميمگيري در مباحث پايداري توسعه اقتصادي نيز در مقاله حاضر به تفصيل بررسي ميشود.
ما در دنیای بسیار پیچیده و پویا زندگی می کنیم، این دوران همراه است با رشد فن آوری های متنوع و بکارگیری آنها در تولید محصولات. به دلیل پیچیدگی روز افزون تکنولوژی و عدم دسترسی به اطلاعات در تولید ساختاری یک محصول برخی از روش ها و علوم، کارایی خاص خود را پیدا می کنند.
از ابتداي سال همه دولتمردان بدنبال مهيا كردن ساز و كار لازم جهت اجراي جهاد اتصادی بودند كه ناگهان موضوع اختلاس بزرگ در سیستم بانکی کشور اذهان همه آحاد جامعه را به خود معطوف كرد و همزمان براي يافتن جواب نسبت به اين موضوع براي اذهان پرسشگر جامعه سئوالات متعددي مطرح گرديد بطوريكه بخشي از مردم این سوء جریانات را ناشی از ضعف موجود در سیستم های نظارتی داخلی سازمانها و بخشي ديگر ناشي از ضعف در رسيدگي انجام شده توسط دستگاههای نظارتی برون سازمانی (اين دستگاهها شامل سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات کشور و سازمان حسابرسی و … مي باشد) مي دانند وگروهي ديگر هر دو عامل را موثر مي دانند.
امروزه معاملات کامپیوتری در بازارهای پولی و مالی میتواند در لحظهای از زمان صورت گیرد و تقریباً همزمان بودن تصمیمگیری استفادهکنندگان از اطلاعات با استفاده از اطلاعات مربوط و قابل اتکاء که به واسطه عامل گزارشگری لحظهای و همزمان با انجام معامله صورت میگیرد، نیازمند به رسیدگی حسابرسی همزمان با رویدادها را ایجاب نموده است. این مهم با وجود اینترنت مهیا شده است.
تمرکز بر مدیریت مسائل سلامت و ایمنی در CSU همراه با مدیریت موثر این مسائل در سطح واحد می باشد. برای رسیدن به بالاترین سطوح موفقیت در مدیریت این مسائل مردمی که تحت تاثیر آن مشکلات قرار می گیرند باید آنها را شناسایی و کنترل نمایند و غالبا این عمل را تحت عنوان داشتن مالکیت هم بر مشکلات و سیستمها هم بر برنامه های کنترل مشکلات، بیان می کنیم.
در ادبیات حسابرسی مفهوم کنترلهای داخلی و مسئولیتپذیری مدیریت در قبال تصمیمات مأخوذه در سازمان هموراه مورد پردازش قرار گرفته است و نقش و جایگاه مدیریت سازمان به عنوان فرد مسئول و تصمیمگیر در قبال اعمال کنترلهای داخلی و کفایت آنها تبیین شده است اما بنظر میرسد برای جامعه حرفهای این نقش و وظیفه و رابطه مدیریت با مفاهیم کنترلهای داخلی به عنوان یک مفهوم به هم پیوسته تا حدودی بسیار کم بررسی و مورد چالش قرار گرفته است بطوریکه سؤالات متعددی در این رابطه برای جامعه حرفهای حسابرسی و یا مدیریتهای سازمانی وجود دارد که برخی از این سؤالات عبارتند از:
فساد اداري- مالي طبق تعريف سازمان شفافيت بين المللي آن دسته از فعاليتهاي کارکنان و مسئولان دولت را شامل ميشود که اولاً به منافع عمومي لطمه بزند و ثانياً هدف از انجام آن، رساندن فايده به عامل (کارمند اقدام کننده) يا به شخص ديگر باشد. تحقيقات متعددي توسط محققين در خصوص تبيين عوامل موثر بر فساد و ارائه نظريات مختلف صورت گرفته است،
در این مقاله ویژگی های اخیر مدیریت حسابداری چینی و زمینه های عمومی و تولیدات ایستگاه تلفن سلولي چينی بررسي شده وجود دارد که با وضعیت ژاپنی آن مقایسه شده است. مخصوصا در شکل معاملات وسیع و تاثیر آن روی مدیریت حسابداری روشن شده است.در همان زمان این صفحه به یک انشعاب دو قطبی بین تجارت های بزرگ و موسسات مغلوب در صنعت اشاره می کند که بینشان رقابت قیمتی شدیدی وجود داشته است.
در زمانهاي گذشته مديران به مهارتهاي ادراكي و انساني شغل خود اهميت نميدادند. بيشتر تصور ميكردند كه كاركنان علاقه اي بكار ندارند و تنها با انگيزه ي مادي ميتوان بازده ي كار را زياد كرد. به همين دليل سعي ميكردند با تشويق هاي مالي،امنيت شغلي و ايجاد شرايط مناسب كاري روحيه ي كاركنان را تقويت كنند تا بازده ي آنها زياد شود. امروزه مديران اين گرايش را براي حل مشكلات پيچيده ي سازماني كافي نميدانند.
ارزيابي عملكرد شيوهاي از ارزشيابي رفتار كاركنان درمحيط كاراست كه شامل جنبه هاي كمي وكيفي عملكرد شغلي افراد ميشود. عملكرداشاره به حدي از نيل به موفقيت درانجام وظايف داردكه منعكس كننده ميزان كاميابي فرد در پاسخگويي به تقاضاهاي شغل است. ارزيابي عملكرد عبارت است از فرايند سنجش و اندازه گيري عملكرد در دستگاههاي اجرايي در چارچوب اصول و مفاهيم علمي مديريت براي تحقق اهداف و وظايف سازماني در قالب برنامههاي اجرايي.
يك ارزيابي مقايسه اي تغيير سازمان در اقتصاد جهاني كه دردهه اخير صورت گرفت با پذيرش مفاهيم توليد lean و سيستم انعطاف پذير همراه بود . اين مفاهيم به به صورت تلويحي معياري از توليد و ظرفيت كاري را كه با تقاضا و ظرفيت فعلي پذيرش هم خواني داشتند را عرضه مي كنند. سر منشاء وجود مديريت ظرفيت محدود به دليل تحقيق مستمر براي راندمان بالاتر و عدم توازن بين منابع و تقاضا براي منابع بيشتر بوده است. براي موسسات خصوصي و در تمام زمينه ها در اقتصاد ايرلند محدوديتهاي مضاعفي اعمال شده است.
تفكر استراتژيك مدير را قادر ميسازد تا بفهمد چه عواملي در دستيابي به اهداف موردنظر موثر است و چگونه اين عوامل موثر براي مشتري ارزش ميآفريند؟ تفكراستراتژيك رامي توان به نوعي قدرت دروني وذهني درمدير تعبيرنمود كه بابهره گري ازآن ضمن درنظرداشتن شرايط محيط وتحولات محيط ناپايدار جهاني اقدام به اخذ تصميم وبرنامه ريزي نموده واستراتژي هاي سازمان خود را درمحيط كسب وكار ناپايدار ومتحول امروز طراحي مي نمايد .تفكر استراتژيك دردنياي كسب وكار امروز ازاهميت ويژه اي برخوردار است زيرا بدون اين تفکر، تلاشهاي سازمان براي دستيابي به استراتژيهاي تدوين شده اثربخش نخواهد بود.
سازماندهی و نگهداری نظام سازمانی یکی از مهمترین وظایف و مسئولیتهای مدیر محسوب می شود و انجام چنین وظیفه خطیری بدان معناست که تعهد سازمانی کارمندان و احساس مسئولیت شاغلان رشد روزافزونی یابد. بنابراین مدیر یک سازمان، در واقع مسئول میزان و نوع تعهد کارمندان نسبت به ارزشهای رسمی و سیاستهای سازمانی است. تعهد سازمانی یک نگرش مهم شغلی سازمانی است که در طول سالهای گذشته مورد علاقه بسیاری از محققان رشته های رفتار سازمانی در روانشناسی، خصوصاً روانشناسی اجتماعی بوده است.
هر محیط آموزشی دارای جوی است که ممکن است آن محیط را سرد، خشک، غیرقابل اعتماد، ترسآور و یا گرم، صمیمی، قابل انعطاف و حمایت کننده سازد.هرچه جو سازمان مثبتتر باشد، برقراری ارتباط و روابط انسانی آسانتر خواهد بود.بالعکس جوهای بسته، ترسآور و یا منفی سبب بیاعتمادی، جدایی و نفرت افراد از هم میشود.محیط زندگی انسان نقشی اساسی در احساس خوشبختی و یا تیره بختی او دارد. اگر محیطی بتواند به فرد اعتماد به نفس بدهد و بروز استعدادها و احساسات او را ممکن سازد و در نهایت بتواند زمینههای دستیابی به نیازهای فرد را امکانپذیر سازد، افراد احساس شادی و خوشبختی خواهند کرد.
در تجارت بين المللي و الكترونيك دسترس آسان و مطمئن به اطلاعات و برقراري ارتباط سريع با بازارها اهميت و حساسيت خاصي دارد. با بهره برداري از تجارت الكترونيكي اطلاعات، هزينه تهيه اطلاعات و پردازش و كاربرد اطلاعات كاهش مي يابد فاصله جغرافيايي و زماني بازارها از ميان مي رود. امروزه با توسعه فزاينده فن آوري اطلاعات تجارت الكترونيكي به صورت يكي بازارهاي محوري فعاليتهاي بازرگاني در آمده است. در طي چند سال گذشته استفاده از تجارت الكترونيكي سالانه درصد بسیار زیادی رشد داشته است و در چنين فضايي كشورهاي در حال توسعه ناگزيرند از روشهاي سنتي كناره گيري كرده و به روشهاي جديد مبادله روي آورند.
مدیریت دانش، یکی از مهمترین منابع رقابتی براي هر سازمان محسوب میشود، به نحویکه بسیاري معتقدند که شرکت هایی که بتوانند هرچه سریعتر دانش را کسب و به مرحله کاربردي برسانند در یک بازار رقابتی، موفق تر خواهند بود. از طرفی دیگر، رقابت بین شرکتی اهمیت خود را از دست داده است و رقابت بین زنجیره هاي تامین جهت ارائه حداکثر ارزش به مشتري، مورد تاکید قرار گرفته است.
اصطلاح کیفیت زندگی کاری در سالهای اخیر رواج زیادی داشتهاست. اما در مورد معنای این اصطلاح توافق کمی وجود دارد، در عین حال می توان گفت حداقل دو استفاده شایع از آن وجود دارد: اول اینکه کیفیت زندگی کاری اشاره به مجموعه ای از نتایج برای کارکنان نظیر رضایتمندی شغلی، فرصتهای رشد، مسائل روانشناختی، امنیت شغلی، روابط انسانی کارفرما، کارکنان و میزان پایین بودن حوادث دارد.
بعد از گزینش افراد شایسته و مناسب برای تصدی مشاغل مورد نظر در یک سازمان، نوبت به آموزش آنان میرسد. زیرا اولا اغلب داوطلبان شغل، نخستین بار است که میخواهند یک فعالیت شغلی را آغاز کنند. ثانیا حتی فارغالتحصیلان مراکز آموزش عالی هم، در طی دوره تحصیلی خود با همه جنبههای عملی و عوامل مؤثر در اجرای فعالیتهایی که رشته تخصصی آنان میباشد، آشنا نیستند.
در عصر کنونی تحولات شگرف دانش مدیریت وجود نظام ارزیابی را اجتنابناپذیر نموده است؛ به گونهای که فقدان نظام ارزیابی در ابعاد مختلف سازمان را، اعم از ارزیابی در استفاده از منابع و امکانات، کارکنان، اهداف و استراتژیها؛ به عنوان یکی از علائم بیماریهای سازمان قلمداد مینمایند. مسئله ارزیابی عملکرد سالیان زیادی است که محققان و کاربران را به چالش واداشته است. سازمانهای تجاری در گذشته تنها از شاخصهای مالی به عنوان ابزار ارزیابی عملکرد استفاده میکردند، تا اینکه “کاپلن و نورتن” در اوایل دهه 1980 پس از بررسی و ارزیابی سیستمهای حسابداری مدیریت، بسیاری از ناکاراییهای این اطلاعات را برای ارزیابی عملکرد سازمانها نمایان ساختند که این ناکارایی ناشی از افزایش پیچیدگی سازمانها، پویایی محیط و رقابت بازار بود.
در سالهای اخیر، مفهوم حاکمیت شرکتی به عنوان یک جنبه اصلی و پویای تجارت تبدیل شده است و در اقتصاد امروز توجه به آن به طور تصاعدی رو به افزایش است و پیشرفتهای متعددی درخصوص نحوه اعمال حق حاکمیت شرکتی در سطح جهانی صورت گرفته است بطوریکه سازمانهای بینالمللی مانند سازمان توسعه اقتصادی (OECD) استانداردهای قابل قبول بینالمللی را در این مورد فراهم میکنند.
اینجانب … پروژه کارآموزی خود را در ، بانک کشاورزی شعبه … گذرانده ام . این پروژه شامل گزارش ها، و تجربیاتی است که در ، بانک کشاورزی شعبه بالاده به مدت۲۴۰ ساعت کارآموزی، ثبت شده است و مقایسه اطلاعات و تئوری های مختلف صورت گرفته است. ودر پایان از زحمات مسئولین، بانک کشاورزی کمال تشکر رادارم . بانک کشاورزی یکی از بانکهای تخصصی کشور و مورد تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است که ماموریت آن، حمایت از بخش کشاورزی و زیر بخشهای آن است. بانک کشاورزی در بیست و یکم خرداد سال ۱۳۱۲ تاسیس شد. این بانک هماکنون با پشتوانه هشتاد و یک سال تجربه خدمترسانی به عنوان یک بانک پیشرو در زمینه ارائه خدمات بانکی به همه مردم در سراسر کشور در حال خدمت رسانی است.
هدف از این مقاله، آشکار کردن قوانین جدید مدیریت همزمان روی هر دو سطح (شخصی و سازمانی) در زمینه محیط جدید و محرک است.این اهداف شامل تحلیل رفتارهای شخصی و سازمنی و ظرفیت توسعه آن ها از طریق فرایند تصمیم گیری است. راه و روشی که مردم باید زندگی خو را از لحاظ هزینه، نیازمندی ها و زمان مدیریت کنند بسیار مهم است. بنابراین در زمینه اقتصاد جدید باید بر طبق کشش توسعه تصمیم گرقته شود.نقطه شروع توسعه در آموزش و پرورش، یک فضایی به همراه ظرفیت مدل سازی مردم و آماده سازی آنها برای رقابت زندگی است.
روندهای مدیریت دانش دارای مفاهیم ویژه هستند و دارای تأثیرات سازمانی هستند. این مقاله به آزمایش نقش واسطه ی مدیریت دانش در رابطه ی بین فرهنگ سازمانی، ساختار و تأثیرات سازمانی می پردازد و 301 سازمان را دربرمی گیرد. مدیریت دانش بر طبق نتایج منجر به تأثیر ساختار و استراتژی سازمانی بر تأثیرات سازمانی می شود. یافته های دارای مفاهیم نظری مرتبط با مدیریت دانش هستند و حوزه ی تحقیقی مدیریت دانش را گسترش می دهند و مجموعه ای از روندهای مدیریت غیر وابسته به آزمایش مکانیسم سیستم گسترده را آزمایش می کنند و منابع داخلی و مزیت رقابتی را بررسی می کنند.
در یک رژیم متعادل آب قسمت مهمی از آن محسوب می شود. بدن به آب نیاز دارد تا بتواند غذا را هضم کند . تغییرات شیمیایی در عضلات صورت بگیرد ، درجه حرارت بدن تنظیم گردد و مفصل ها نرم گردند ، اکسیژن در شش ها جذب شده،گاز دی اکسید کربن دفع شود و بالاخره مواد زائد بدن دفع گردد . علاوه بر مقدار آبی که از غذا های مختلف به بدن می رسد بدن در روز به ۵ الی ۶ لیوان دیگر آب نیاز دارد. این مقدار آب بر حسب عادت غذایی به صورت های مختلف وارد بدن می شود . آب میوه به علت گرانی در حد نسبتاً کمی در مقایسه با نوشیدنی های دیگر استفاده می شود.
يكي از با ارزشترين دارايي هاي هر شركت نام و نشان تجاري آن شركت مي باشد . ارزش ویژه برند هر ساله توسط موسسات معتبر جهانی در مورد برندهای مختلف بین المللی اندازه گیری می شود اما در این میان این ارزش گذاری از دید مشتری از اهمیت بالایی برای شرکت های برخوردار است، زیرا در نهایت موفقیت و ماندگاری آنها در گرو مشتریان آنان است.
دانش به عنوان منبع اصلي سازمانها تلقي شده و به عنوان يك سرمايه مطرح است. انتقال، خلق و بكارگيري دانش مستلزم وجود فرهنگ سازماني است و صنعت بیمه به عنوان سازمان هاي بشدت نیازمند دانش مي بايستي از اين امر بهره مند باشند.هدف اين پژوهش تبیین نقش فرهنگ سازمانی در پیادهسازی مدیریت دانش در شرکت بیمه البرز ميباشد. جامعه آماری این پژوهش کلیه کارکنان بیمه البرز (1300 نفر) می باشند که از این تعداد 130 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند.
امروزه توانمندسازي منابع انسانی از مباحث مهم مديريت منابع انساني سازمانها به حساب مي آيد و در اين ميان مهم آن است كه هر كدام از افراد سازمان چه احساسي نسبت به توانمندبودن خود دارند. با مرور ادبيات و نوشته هاي مربوط به توانمندسازي منابع انسانی، نقش و جايگاه دانش ضمني و تبديل آن به دانش صريح و قابل انتقال در بين ساير كاركنان به روشني قابل توجه مي باشد. اين مقاله به بررسي رابطه انتقال دانش ضمني با احساس توانمندي منابع انسانی مي پردازد.
دراين مقاله سعي بر آن است ،مفاهیم و تعاریف مدیریت ديني وبه خصوص حوزه منابع انساني در حكومت اسلامي را از دیدگاه برخی از صاحبنظران و نویسندگان موردبررسي قرار داده؛همچنین به تجلی آن درحکومت ورهبري پیامبراکرم(ص) وعلی (ع)پرداخته شده است و سپس به وجوه کلی تفاوتهاي مدیریت ديني و مدیریت غربي كه خود، دليل كارآمد بودن مديريت ديني را نشان مي دهد،اشاره شده است.
بشر از بدو خلقت با « كيفيت » سرو كار داشته است؛ مثلا در ساختن خانه و محل سكونت خود و در تشخيص مناسب بودن اسلحه و وسيله دفاعي خود، به نوعي ازآن استفاده كرده است. وقتي از واژه كيفيت استفاده مي شود معمولاً محصول يا خدمتي را در نظر مي گيريم كه يا انتظارات ما را برآورده مي سازد يا از آنها پيش مي افتد . اين انتظارات بر مبناي استفاده مورد نظر و قيمت فروش آن محصول مي باشند.
همه مدیران می خواهند عملکرد بهتر سازمان را ببینند، و برای ابزاری که به این امر کمک کند جستجو می کنند. برای دهه ها، مدیران منابع انسانی بر این باور بودند که وظیفه شان عملکرد سازمانی را بهبود می دهد. این مطلب با شک و تردید از سوی بخشی از مدیران اجرایی همراه بود، که بدانند که آیا بودجه اختصاص داده شده برای وظایف منابع انسانی با سرمایه گذاری های خوبی مواجه شده است یا نه.
یکی از ویژگی های دوران معاصر، سرعت و شتابی است که زندگی و کار به خود گرفته است. براساس ویژگی های این دوره، حتی ادبیات، روزنامه نگاری و اطلاع رسانی نیز تغییراتی کرده است. به عبارت دیگر در حوزه داستان نویسی، پس از رمان های چند جلدی دهه های نخست قرن بیستم، شاهد ظهور داستان های کوتاه هستیم،
حفظ ارتباط بین شغل و تحصیلات عالی یا تخصص، لازمه هر جامعه ای است و زیربنای توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی آن جامعه را تشکیل می دهد؛زیرا اثرات نیروی متخصص در افزایش بهره وری موقعی به منصه ظهور می رسند که نیروی انسانی کار در جایگاه شغلی متناسب با تخصص یا رشته تحصیلی خویش قرار گرفته باشد[1].از این رو، ترتیب انسانهای کاردان، آگاه، دانا و توانایی که بتوانند در جامعه شغلی متناسب با رشته تحصیلی خود بر عهده گیرند از اهداف و وظایف اصلی مراکز تربیتی، حرفه ای و علمی، به ویژه نظام آموزش عالی، در کلیه کشورها اعم از پیشرفته و یا در حال پیشرفت است.
در پژوهش حاضر، رابطه بین ارزش ویژه برند فروشگاه اتکا و رضایت مشتریان آن مورد مداقه قرار گرفت. در این پژوهش سوال اصلی، بدين گونه بيان مي گردد كه چه رابطه ای بین ارزش ویژه برند فروشگاه اتکا و رضایت مشتریان آن وجود دارد؟ لذا در اين خصوص، تعداد 385 پرسشنامه به روش نمونهگیری تصادفی بين شاغلین و خانوادههای آنان در یکی از یگانهای شهر تهران توزيع گرديد. که در نهایت تعداد 358 پرسشنامه، توسط SPSS آناليز گرديد.
امروزه با پیشرفت فناوری اطلاعات ، سیستم های نوینی تولید شده است که می تواند سازمان را در کاهش هزینه های داخلی ، تعامل بهتر با محیط و در نهایت به دست آوردن سود یاری رساند. یکی از این ابزارها ،”مدیریت ارتباط مشتری” است. مدیریت ارتباط با مشتری اصطلاحی است که برای توصیف چگونگی تعامل با مشتری و مدیریت بر فعالیتهایی که برای برقراری ارتباط پایدار و اثربخش با مشتری صورت می گیرید تعریف شده است.
امروزه با گسترش سیستم هاي پایگاهی و حجم بالاي داده ها ي ذخیره شده در این سیستم ها، نیاز به ابزاري است تا بتوان داده هاي ذخیره شده پردازش کرد و اطلاعات حاصل از این پردازش را در اختیار کاربران قرار داد. با استفاده ار پرسش هاي ساده در SQL و ابزارهاي گوناگون گزارش گیري معمولی، می توان اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار داد تا بتوانند به نتیجه گیري در مورد داده ها و روابط منطقی میان آنها بپردازند اما وقتی که حجم داده ها بالا باشد، کاربران هر چقدرحرفه اي و با تجربه باشند نمی توانند الگوهاي مفید را در میان حجم انبوه داده ها تشخیص دهند و یا اگر قادر به این کار هم با شند، هزینه عملیات از نظر نیروي انسانی و مالی بسیار بالا است.
مقصود از تدوین استراتژي این است که ماموریت شرکت تعیین شود،شناسایی عواملی که در محیط خارجی سازمان راتهدید میکنند یا فرصتهایی رابه وجود می آورند ، شناسایی نقاط قوت وضعف داخلی سازمان ، تعیین هدفهایی بلند مدت،در نظرگرفتن استراتژیهاي گوناگون وانتخاب استراتژي خاص جهت ادامه فعالیت. اجراي استراتژي ها رامرحله عملی مدیریت استراتژیک می نامند.
هدف مقاله حاضر بررسی تأثير عدالت سازمانی بر خشنودی شغلی و رفتار شهروندی سازمانی در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی مي باشد. در این پژوهش تأثیر عدالت سازمانی و ابعاد آن شامل عدالت توزیعی، عدالت رویه ای و عدالت مراوده ای بر خشنودی شغلی کارکنان و رفتار شهروندی سازمانی آنان و همچنین تأثیر خشنودی شغلی کارکنان بر رفتار شهروندی سازمانی و ابعاد آن شامل نوع دوستی، نزاکت، وجدان، جوانمردی و رفتار مدنی مورد بررسی قرار گرفته است.